Bloková výnimka na Vašej strane
Pravidelný servis a údržba aut, aj v záruke
Bloková výnimka umožňuje, pri dodržaní predpísaných technologických postupov a s použitím patričných informácií a prístrojov, vyškolenému odbornému personálu vykonávať servisné prehliadky aj u automobilov v záruke.
Servisné prehliadky automaticky zohľadňujú ročné obdobie a klimatické zmeny.
Od 1.6.2010 platí nová tzv.“Bloková výnimka”, ktorá vám, zákazníkom autoservisov uľahčuje výber svojho poskytovateľa servisných služieb tak, ako je pre vás výhodné. Cieľom tohto nového nariadenia je prehĺbiť hospodársku súťaž a priniesť konkrétny úžitok zákazníkom. Majitelia áut tak budú mať viac možností vybrať si, kde si nechajú vykonať opravy a údržbu vozidla a aké náhradné diely budú použité.
Predovšetkým to znamená, že aj počas záručnej doby môže zákazník vykonať opravu, údržbu alebo servis svojho vozidla v nezávislom autoservise a neprichádza tým o záruku u výrobcu vozidla. Podmienkou je dodržanie všetkých podmienok, ktoré boli stanovené výrobcom vozidla a to: postup úkonov, použité náhradné diely a ostatné použité media.
Nezávislé servisy, teda aj servisy siete Bosch Car Service majú totiž v rámci “skupinovej výnimky” plné právo na poskytnutie všetkých informácií a prostriedkov na garančné prehliadky priamo od výrobcu vozidla. A to všetko za rovnakých podmienok aké má servisná sieť výrobcu. Môžete tak očakávať 100% profesionálnu starostlivosť o vaše auto.
V prípade záručných opráv prináša výnimka možnosť výberu ktoréhokoľvek servisu v rámci siete dodávateľa kdekoľvek v EÚ, tzn. nie len konkrétny autorizovaný servis značky, ale aj akýkoľvek nezávislý autoservis.
Nová Skupinová výnimka platí do 31.5. 2023 pre všetky členské štáty EÚ a mala by byť dobrým základom pre konkurenčný autoservisný trh. Záleží však aj na nás spotrebiteľoch, ako ju dokážeme využiť a oprieť sa o ňu.